Bio

Miguel Pipa nasceu a 27 de abril 1980 em Vila do Conde.

Sem formação académica por opção, foi, no entanto, adquirindo uma vasta experiência prática na área da música eletrónica, nomeadamente na investigação e performance, quer com instrumentos manipulados, quer com instrumentos integralmente construídos por si.
Interessado desde cedo em descobrir novas sonoridades depressa orientou o seu interessa na exploração da música eletrónica através do software para outras abordagens baseadas no uso de hardware como o Hacking, o Circuit-Bending, o D.I.Y., o Noise e o Glitch.
Frequentou inúmeros workshops e seminários, entre eles, Construção de instrumentos com Rolf Gehlhaar, Software Bending com Angel Faraldo e Connected Making com Peter Kirn.
Tem também, ao longo dos anos desenvolvido vários projetos em conjunto com outros artistas como Alessandra Rombolá, Ana Carvalho, Angél Faraldo, Cesário Alves, Filipe Lopes,Filipe caldeira, Helder Luís, Joclécio Azevedo,Mariana sardon,Rafael Toral e Wen Chin Fu, entre outros.
Como formador tem desenvolvido workshops de “alteração de circuitos” e criação de instrumentos musicais em parceria com inúmeras instituições como a Casa da Música (Porto),  LCD (Guimarães),Museu de Arte Contemporânea de Vigo (Espanha), Festival Muco (Cartaxo), Festival Circular (Vila do Conde), Sonoscopia (Porto), e o Arquipélago – Centro de Artes Contemporâneas (Açores).

Miguel Pipa was born on April 27, 1980 in Vila do Conde.

With no academic training by choice, however, he gained extensive practical experience in the field of electronic music, particularly in research and performance, both with manipulated instruments and with instruments entirely built by him.
Interested early in discovering new sounds quickly directed his interest in exploring electronic music through software to other hardware-based approaches such as Hacking, Circuit-Bending, D.I.Y., Noise and Glitch.
He has attended numerous workshops and seminars, including Instrument Making with Rolf Gehlhaar, Software Bending with Angel Faraldo, and Connected Making with Peter Kirn.
He has also, over the years, developed several projects together with other artists such as Alessandra Rombolá, Ana Carvalho, Angél Faraldo, Cesario Alves, Filipe Lopes,Filipe caldeira,Helder Luís, Joclécio Azevedo,Mariana sardon,Rafael Toral and Wen Chin Fu, among others.
As a trainer he has developed workshops on “circuit alteration” and creation of musical instruments in partnership with numerous institutions such as Casa da Música (Porto), LCD (Guimarães),Vigo Museum of Contemporary Art (Spain). ), Muco Festival (Cartaxo), Circular Festival (Vila do Conde), Sonoscopia (Porto), and the Archipelago – Center for Contemporary Arts (Azores).